Jak wypromować się w sieci?

online-marketing-1246457_1920

Pewnie od dawna każdy zastanawia się od czego zacząć promocje w internecie, czy taka promocja jest nam w ogóle potrzebna, jak ją zacząć? Sposobów na wypromowanie firmy czy usługi w internecie jest naprawdę sporo, wszystko zależy od Waszych oczekiwań i budżetu.

Pierwsza i najważniejsza rzecz to bez względu na to, czy dopiero ruszasz z własną marką, czy Twoja firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku, warto być widocznym w sieci.

Nie ma się co oszukiwać firma której nie da się znaleźć w internecie tak naprawę nie istnieje dla klientów. Takie są smutne realia społeczności.

Drugą niesłychanie ważną rzeczą jest widoczność i siła przebicia.

Na rynku co chwile pojawiają się nowe firmy i usługi. Klient staje się coraz bardziej wymagający. Weryfikuje ofertę w kilku źródłach by znaleźć satysfakcjonującą go cenę. Coraz większa konkurencja i wymagający klienci stawiają firmy przed koniecznością reklamowania swoich usług i produktów różnymi kanałami.

Dlatego tak często pada pytanie: Jak wypromować firmę w internecie?

  • Oficjalna strona internetowa Waszej marki

Jak chcesz żeby promocja w internecie przyniosła jakiekolwiek rezultaty zacznij od początku.

Stwórz czytelną, ale interesującą stronę internetową, która będzie opowiadać historię Waszej marki, poszczególnych usług i produktów. To będzie Wasza internetowa wizytówka. Zadbaj by strona była przejrzysta, z prostym menu, a treści były czytelne i konkretne. Inwestycja w dobrą stronę internetową szybko się zwróci. Strona www to pierwsze miejsce, gdzie klient poznaje Waszą ofertę, dlatego musi zainteresować go swoim wyglądem, odpowiednimi kolorami, stylem czcionki i ciekawymi grafikami.

Nie zapomnij na stronie zamieścić formularza kontaktowego oraz paska wyszukiwani.

Niestety lidzie z natury nie należą do cierpliwych dlatego trzeba pamiętać, aby strona internetowa szybko się ładowała. W przeciwnym razie klienta zniechęci czas oczekiwania na loading strony. Ważnym elementem jest również dostosowywanie strony do urządzeń mobilnych, ponieważ coraz częściej klienci sprawdzają oferty na telefonie czy tablecie.

  • Pozycjonowanie

Pozycjonowanie czyli SEO. To szereg zadań, które mają za zadanie wybić Twoją domenę na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Specjalista, który dba o tego typu działania przeprowadza ten proces zarówno na stronie jak i poza nią. Wyszukiwarki typu Google są bardzo wymagające dlatego tego rodzaju zadania należy zlecać doświadczonym firmom, które codziennie działają w tym zakresie.

  • Płatne reklamy

Mało kto wie że Google daje możliwość wypromowania własne firmy w wyszukiwarce za pomocą Google Ads.

Koszt reklamy waha się w przedziale od kilku gorszy do kilkuset złotych za jedno kliknięcie. Ta rozbieżność cenowa zależy od doboru słów kluczowych, a także konkurencyjności w branży jakiej działamy. Najważniejszą rolę pełnią tutaj frazy, dlatego ich odpowiedni dobór jest tak ważny.

  • Remarketing

Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google AdWords. Tego typu promocja polega na dotarciu z odpowiednią reklamą do użytkowników, którzy chociaż raz pojawili się na twojej witrynie. Dane o odwiedzających są gromadzone, dzięki czemu można następnie tworzyć specjalne listy remarketingowe.

Jeśli klienci mają możliwość zrobienia u Ciebie zakupów za pomocą sklepu internetowego, wówczas podczas tworzenia kampanii remarketingowej jako odbiorców możesz wybrać osoby, które zrezygnowały z zakupu na ostatnim etapie.  Reklamy remarketingowe będą im przypominać o możliwości dokończenia transakcji.

  • Media społecznościowe

Reklama swojej firmy na Facebooku, LinkedInie czy instagramie staje się coraz bardziej popularne.

Prowadzenie oficjalnych firmowych profili na Facebooku pozwala nam trafić do nowych odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Daje nam również możliwość poznania ich oczekiwań, opinii czy recenzji na temat danych produktów czy usług. Za pomocą fanpaga możemy również zwiększyć ich zaangażowanie w tworzenie Waszej marki- Facebook doskonale pokazuje reakcje odbiorców na dany komunikat. Lajki, serduszka, udostępnienia, komentarze to wszystko pozwoli nam poznać opinie odbiorców.

Social media to także doskonałe narzędzie do szybkiej i sprawnej komunikacji z klientami. Wszystko dzięki Messengerowi, który przesyła powiadomienia  o przesłanej wiadomości z możliwością udzielenia natychmiastowej odpowiedzi.

Promocja to ważny element każdego biznesu o tym trzeba pamiętać. Jak widać jest z czego wybierać. To tylko od Was zależy czy połączycie wszystkie te działania i zaczniecie promować firmę za ich pomocą, co zwiększy Waszą sprzedaż, czy będziecie stać w miejscu w tym zakresie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *